Urząd Turystyki Tajlandii (TAT) zaprezentował nową strategię spójną z krajowym planem reform gospodarczych
Aktualnosci Azja BIZNES Miejsca Tajlandia

Urząd Turystyki Tajlandii (TAT) zaprezentował nową strategię spójną z krajowym planem reform gospodarczych

Bangkok, 11 lipca 2016r.: Urząd Turystyki Tajlandii (TAT ) rozpoczął prace nad zmianą struktury organizacyjnej oraz kierunków rozwoju krajowej branży turystycznej Tajlandii mających na celu przygotowanie nowej oferty turystycznej. Ma to służyć zdobyciu przez Tajlandię wiodącej pozycji w wysokiej turystyce wypoczynkowej.

Nowa strategia działania jest tak skonstruowana, żeby sektor turystyki, obecnie uznawany przez liderów i decydentów jako jednej z najbardziej udanych filarów gospodarczych Tajlandii wpisać w 20-o letnim program reform, zwany Tajlandia 4.0 (Thailand 4.0), który jest wspierany przez rząd premiera Prayuth Chan-ocha pod hasłem „stabilności, dobrobytu i zrównoważonego rozwoju” (Stability, Prosperity, and Sustainability).

TAT-Marketing-Plan-2017_4-500x300
Pani H.E. Kobkarn Wattanavrangkul, Minister Turystyki i Sportu

Turystyka jest jedną z siedmiu branż uważanych z kręgosłup rozwijającej się gospodarki cyfrowej. Ma także ogromny potencjał, aby przyczynić się do twórczego rozwoju pod-sektorów, takich jak zdrowie i odnowa biologiczna, kultury oraz dziedzictwa i środowiska naturalnego. Stąd, działania zgodne z nową strategią będą dążyły do przekształcenia komparatywnej przewagi Tajlandii w przewagę konkurencyjną.

Spotkanie podsumowujące Roczny Plan Działania TAT (TATAP), które odbyło się w północno-wschodniej prowincji Khon Kaen, w dniach 4-7 lipca 2016 r., skupiło się w całości wokół wypracowania metod gwarantujących, iż przemysł turystyczny może przyczynić się do osiągnięcia nowego celu. W spotkaniu wzięło udział kierownictwo TAT, przedstawiciele biur krajowych i zagranicznych na całym świecie.

Pan Yuthasak Supasorn, Prezes TAT powiedział: „Naszym celem jest teraz zmiana przemysłu turystycznego z „wartości pieniężnej” (value for money) w „wartość doświadczenia” (value for experience). Będziemy koncentrować się na „unikalnych, lokalnych tajskich doświadczeniach” dostarczając cennych i niezapomnianych przeżyć  turystom oczekującym wysokiej jakości usług turystycznych, poprzez tworzenie wartościowych produktów turystycznych oraz podnoszenie poziomu jakości produktu turystycznego. Oznaczać to będzie większy nacisk na promowanie kreatywnej turystyki obejmującej tajską kulturę, doświadczenia oraz sposób życia. ”

TAT-Marketing-Plan-2017_7-500x300
Pan Yuthasak Supasorn

Zgodnie z założonymi celami, TAT opracuje również szeroką gamę materiałów do komunikacji marketingowej, kładąc większy nacisk na „unikalne, lokalne doświadczenia Tajlandii na arenie międzynarodowej. Marka Amazing Thailand (Niezwykła Tajlandia) powstanie w miejsce kampanii zwanej „Discover Amazing Stories in Amazing Thailand” (Odkryj Niezwykłe Historie w Niezwykłej Tajlandii)

W 2017 r., celem jest podniesienie przychodów z turystyki krajowej o 10% do 950 miliardów bahtów, oraz o 10% do 1,89 bilionów bahtów z turystyki zagranicznej

Na rok 2017 TAT wybrała prowincję Chiang Rai, jako modelową dla zrównoważonego rozwoju turystyki. Fundamenty pod Green Growth – zielony rozwój (bilans ekonomiczny, społeczny i środowiskowy) zostaną po raz pierwszy położone w okręgu Chiang Saen oraz stopniowo będą rozpowszechniane w całej prowincji Chiang Rai.

Chiang Rai
Chiang Rai

Pan Yuthasak powiedział: „Chcemy mieć pewność, że Tajlandia jest postrzegana jako” ulubione miejsce” przez turystów zagranicznych. Jednocześnie, przyjazdy gości będą musiały być w większym stopniu ukierunkowane na zrównoważony rozwój i zarządzanie zasobami naturalnymi”. Dodał, że „połączenie inicjatyw wewnętrznych z doświadczeniem ogólnoświatowym jest kluczem do sukcesu. Umocnienie lokalnych środowisk biznesowych oraz małych i średnich przedsiębiorstw poprzez integrację  sektora prywatnego i publicznego (partnerstwo publiczne i prywatne) będą miały kluczowe znaczenie dla pomyślnego rozwoju wysokiej jakości usług turystycznych.”

TAT organizuje liczne festiwale, targi, konferencje międzynarodowe oraz inne wydarzenia kulturalne mające na celu rozwój krajowych i międzynarodowych przepływów turystycznych. W tym roku Tajlandia będzie krajem gospodarzem dorocznego Światowego Dnia Turystyki przypadającym w dniu 27 września pod egidą Światowej Organizacji Turystyki ONZ. W 2017 roku, Tajlandia będzie również gospodarzem szczytu Światowej Rady Podróży i Turystyki w miesiącu kwietniu a także Kongresu Destination Wedding Planners (Targi Ślubne) w maju. (TC)

Post Comment

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Verified by ExactMetrics