Sharjah promuje się w Warszawie
Aktualnosci BIZNES Bliski Wschód

Sharjah promuje się w Warszawie

Hotel Marriott w Warszawie gościł workshop emiratu Sharjah (Szardża), na który przyjechali przedstawiciele władz turystycznych emiratu oraz hoteli i linii lotniczych. Szardża to jeden z siedmiu emiratów Zjednoczonych Emiratów Arabskich, trzeci co do wielkości kraj ZEA, strategicznie położony, otwarty zarówno na Zatokę i na Ocean Indyjski z pięknymi plażami i prawdziwie arabską atmosferą. ZEA są synonimem nowoczesności ale znajdziemy tu także pustynie, oazy, tradycyjne beduińskie wioski z targami wielbłądów oraz piaszczyste plaże. W zabytkowym centrum Szardży znajdziemy tradycyjny arabski suk czyli bazar oraz niewielkie, butikowe hotele oraz liczne muzea. Podstawą ekonomiki tego kraju jest eksploatacja złóż ropy naftowej z dna Zatoki Perskiej (złoże Mubarak), rolnictwo: uprawa zbóż, daktyli i warzyw a na wybrzeżu rybołówstwo i połów pereł. Coraz większe znaczenie odgrywa branża turystyczna, stąd starania władz o przyciągnięcie potencjalnych turystów.


Władcą Szardży i Członkiem Rady Najwyższej ZEA jest Jego Wysokość Szejk dr Sultan bin Muhammad Al Quasimi, który panuje od 1972 roku. Władca ten dba o ochronę dziedzictwa i kultury emiratu. W 2014 roku Szardża ogłoszona została Stolicą Kultury Islamskiej a w roku 2015 Szardża wybrana została przez Radę arabskich ministrów turystyki Stolicą Turystyki Arabskiej, dając tym samym ogromny impuls dla rozwoju jej turystyki i gospodarki.

W Szardży restrykcyjnie stosowane jest prawo szariatu, stąd nie można tu wwozić, kupować ani oczywiście spożywać alkoholu. Stąd też, między innymi jest to doskonały kierunek turystyki rodzinnej, Ma rodziny z dziećmi oczekują zniżki w hotelach, restauracjach, muzeach i wielu atrakcjach turystycznych emiratu. Wiele hoteli nastawionych jest na pobyty rodzinne.

Na 1,5 miliona stałych mieszkańców emiratu corocznie odwiedza go 1,8 mln. turystów, głównie z Azji (najwięcej z Chin), z Europy, (z Niemiec i GB). Z rynku rosyjskiego (WNP) każdego roku odwiedza Szardżę 400 tysięcy turystów. Z naszego kraju są to na razie niewielkie ilości, ale jak powiedział nam Khalid Jasim Al Midfa Chairman Sharjah Commerce and Tourism Development Authority (SCTDA) Polska postrzegany jest jako potencjalnie poważny rynek dla przyjazdów do Szardży, zarówno ze względu na prosty dojazd – stolica emiratu Szardża znajduje się w zasięgu 20-30 minut jazdy samochodem 920 km) od wielkiego międzynarodowego lotniska w Dubaju, jak i bezpieczeństwo turystów. Nie bez znaczenia są też niższe – nawet o kilkadziesiąt procent – ceny zarówno noclegów jak i życia w Szardży w porównaniu z sąsiednim Dubajem, oraz to że emirat ten uznany został przez UNESCO za stolicę kultury arabskiej. Atrakcją są też liczne wydarzenia kulturalne i ciekawe festiwale z barwnym Festiwalem Światła.

Z Warszawy możemy codziennie dolecieć do Szardży Boeingiem 777 linii Emirates. Samolot przylatuje do Dubaju na terminal 3. Emirates uważane za jedne z najlepszych linii lotniczych na świecie. Znakomity katering na każdym rejsie i brak taryf bezbagażowych. Linie te są bezkonkurencyjne jeśli chodzi o grupy – jednorazowo mogą przewieźć grupę 260 osobową. W Emirates pracuje 900 Polaków, jest więc gwarancja, że w obsłudze rejsu znajdzie się polska stewardesa lub pilot.

autor: Grzegorz Micuła

Post Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: