Konferencja prasowa przedstawicieli sektora turystycznego Tajlandii. Kierunki rozwoju tajskiej turystyki
Aktualnosci Azja BIZNES Tajlandia

Konferencja prasowa przedstawicieli sektora turystycznego Tajlandii. Kierunki rozwoju tajskiej turystyki

Bangkok, 16 czerwca 2016. Najwięksi przedstawiciele branży turystycznej Tajlandii zebrali się razem na wielkiej konferencji prasowej “Thai Travel Industry Media Conference”.

Spotkanie miało na celu podsumowanie dwóch pierwszych kwartałów bieżącego roku w sektorze turystyki Tajlandii oraz przedstawienie planów jej rozwoju na najbliższe kilka miesięcy oraz w przyszłości. Konferencja prasowa, w której wzięli udział szefowie Urzędu Turystyki Tajlandii, Rady Turystyki Tajlandii, przedstawiciele Stowarzyszenia Biur Podróży i Tajskiego Zrzeszenia Hoteli została uznana przez wszystkie strony za wielki sukces oraz określona mianem użytecznej platformy dla rozwoju branży turystycznej Królestwa Tajlandii. Oczekuje się, że podobne konferencje będą odbywały się co kwartał. Celem miałoby być stałe monitorowania rozwoju turystyki w Tajlandii oraz koordynowanie strategii rozwoju pomiędzy głównymi agencjami sektora.

Pan Yuthasak Supasorn, gubernator Urzędu Turystyki Tajlandii przedstawił dane dotyczące liczby przyjezdnych do Tajlandii, według których w pierwszej połowie 2016 r. wpływy od 16,67 mln. turystów wyniosły, co jest 13 proc. wzrostem w porównaniu do analogicznego okresu w ubiegłym roku. Z tej sumy 416 miliardów Bahtów pochodziło z turystyki krajowej (75 milionów podróży, 4 proc wzrost w stosunku do ubiegłego roku). Największymi rynkami turystycznymi w podziale na kontynenty są jak dotąd Północno-Wschodnia Azja (wzrost o 18 proc.), obie Ameryki (wzrost o 13 proc.), kraje ASEAN (wzrost o 10 proc.), Europa (wzrost o 9 proc.), kraje Bliskiego Wschodu i Azji Południowej (wzrost o 8 proc. każdy), Australia (spadek o 2 proc.)

Thai-Travel-Industry-Media-Conference_01-500

Pan Ittirit Kinglake, przewodniczący Rady Turystyki Tajlandii podsumował, że przemysł turystyczny Tajlandii może cieszyć się z dobrego wzrostu dzięki realizacji celów określonych przez rząd oraz ze względu na wzrost turystyki krajowej. Natomiast Pani Supawan Tanomkieatipum, prezes Tajskiego Zrzeszenia Hoteli określiła rok 2016 jako znakomity dla branży hotelowej. Obłożenie hoteli wyniosło 75-85 procent w I kwartale i 70 procent w II kwartale. Na podstawie dokonywanych rezerwacji, spodziewane jest obłożenie hoteli w III kwartale tego roku, na poziomie 80-85 proc. Najlepiej wyglądają pod tym względem hotele na półwyspie Phuket oraz południu Tajlandii, następnie w Chiang Mai i Bangkoku. Ponadto, Pan Charoen Wangananont, prezes Stowarzyszenia Biur Podróży Tajlandii stwierdził, że wg. danych członków tej organizacji, od początku 2016 r. aż 6 mln. turystów korzystało z ich usług.

Urząd Turystyki Tajlandii przygotowuje także szereg kampanii mających przyczynić się do zwiększenia liczby odwiedzających Tajlandię oraz ożywienia szczególnie niszowych segmentów rynku turystycznego. Wśród nich można wymienić takie jak „70 tras śladami Królowej Tajlandii” (70 Routes Following the Queen of Thailand’s footprints) – kampanię promującą turystykę krajową. „Kobieca Podróż przez Tajlandię” (Women’s Journey Thailand), mająca zachęcić kobiety do podróżowania i przy okazji do świętowania siedemdziesiątych urodzin Jej Wysokości Królowej. Oraz kampanię „Merit Making”, zachęcającą do rodzinnego podróżowania.

Wszyscy członkowie konferencji zgodzili się co do tego, że powinno się dążyć do zorganizowania większej ilości imprez sezonowych oraz festiwali, promować turystykę krajową i zachęcać turystów do wyższych wydatków, zwłaszcza w sektorach niszowych, takich jak sport, medycyna i MICE.

(TC)

 

 

Post Comment

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Verified by ExactMetrics