ITB 2018 rozczarowuje wielu wystawców
Aktualnosci BIZNES

ITB 2018 rozczarowuje wielu wystawców

Wystawianie się na ITB stało się koniecznością dla każdej destynacji turystycznej, a pokazywanie flagi podczas tej imprezy stało się luksusem ze względu na stale rosnącą cenę. Największe na świecie targi turystyczne są centralnym i kluczowym punktem całej branży. ITB stara się być być idealną platformą dla firm i instytucji z całego świata podróży, od Albanii po Zambię.

Rzesze odwiedzających są zwykle widywane na korytarzach i w halach wystawowych nie tylko w sobotę i niedzielę (dni konsumenckie), ale zazwyczaj w środę, czwartek i piątek – dni zarezerwowane dla profesjonalistów z branży. Najważniejsi przedstawiciele, jak ministrowie i dyrektorzy generalni, w większości odeszli po pierwszym i drugim dniu. Tylko w sobotę i niedzielę stażyści, a nie decydenci zostali znalezieni na większości trybun.

Środa była jak zwykle zajęta, ale według wielu wystawców, czwartek i piątek były bardzo powolne.

Najbardziej luksusowe i drogie stoiska można znaleźć na Bliskim Wschodzie / Zatoce Perskiej – ale na przykład w halach wystawowych wokół Qatar Airways można było zobaczyć tylko garstkę gości.

W tym roku nie było długich kolejek na stoiskach z przekąskami i napojami. 4,20 EURO za małą wodę jest bardzo wysoką ceną jak dla każdego standardu. Można też zapomnieć o kartach kredytowych, które nie są akceptowane.

Dokładne dane nie są dostępne, ale wielu wystawców twierdzi, że inwestycja w tym roku nie uzasadnia oczekiwanych rezultatów. Wieksze zainteresowanie widać było w halach z niemieckimi eksponatami, gdzie piwo i rozrywka były zdecydowanie lepsze.

UNWTO, WTTC i wiele innych podmiotów turystycznych ograniczyło swoje wydarzenia podczas ITB.

Dzięki ITB, World Travel Market i wielu innym targom rozwijającym się w nowych regionach i kolejnych wydarzeniach czas na rozwój ITB Berlin może być rozwinięciem przeszłości. Wiele osób mówi: ITB jest po prostu zbyt duże, aby robić poważne interesy. To wydarzenie, w którym podajesz ręce, nic więcej. Ciekawe dość specjalistyczne targi, takie jak IMEX Frankfurt czy IMEX America, ukierunkowane na przemysł MICE, szybko rosną. (TC)

Post Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: