IATA podaje, że fracht lotniczy wzrósł o 5,9% w październiku
Aktualnosci linie lotnicze

IATA podaje, że fracht lotniczy wzrósł o 5,9% w październiku

Międzynarodowe Stowarzyszenie Transportu Lotniczego (IATA) opublikowało dane dotyczące globalnego rynku frachtu lotniczego, z których wynika, że ​​popyt, mierzony w tonokilometrowych przewozach towarowych (FTK), wzrósł o 5,9% w październiku 2017 r. W porównaniu z rokiem poprzednim. Było to spowolnienie z 9,2% rocznego wzrostu odnotowanego we wrześniu 2017 r., Ale nadal przekraczało średnią roczną stopę wzrostu na poziomie 3,2% w ciągu ostatniej dekady.

Zdolność przewozowa mierzona dostępnymi frachtami tonokilometrowymi (AFTK) wzrosła w październiku o 3,7% rok do roku. Był to piętnasty z rzędu miesiąc, w którym wzrost popytu przewyższył wzrost mocy produkcyjnych, co jest dodatnie pod względem czynników obciążenia, wydajności i wyników finansowych.

Podczas gdy popyt na ładunek pozostaje silny, kilka wskaźników wskazuje, że mogliśmy przekroczyć szczyt wzrostu. Wskaźnik zapasów do sprzedaży w USA jest śledzony na boki, co oznacza, że ​​okres, w którym firmy starają się szybko uzupełnić zapasy – co często zwiększa ładunek lotniczy – dobiegł końca. Nowy komponent zamówień globalnych menedżerów zamówień (PMI) jest stabilny. Zmodernizowana została także tendencja wzrostowa w sezonowo modyfikowanych przewozach towarowych.

Przewiduje się, że wolumeny przewozów wzrosną w 2018 r., Choć wolniej niż w 2017 r.

“Popyt na fracht lotniczy wzrósł w październiku o 5,9%. A zaostrzenie warunków podaży w czwartym kwartale powinno sprawić, że branża przewozów lotniczych osiągnie najsilniejsze wyniki operacyjne i finansowe od czasu odrodzenia globalnego kryzysu finansowego w 2010 r. “- powiedział Alexandre de Juniac, dyrektor generalny IATA.

Linie lotnicze we wszystkich regionach odnotowały w październiku wzrost całkowitego popytu z roku na rok. Jednakże, w przeciwieństwie do tego, wzrost międzynarodowego transportu towarów spowolnił we wszystkich regionach z wyjątkiem Afryki.

  • Linie lotnicze z regionu Azji i Pacyfiku odnotowały wzrost wolumenów transportu o 4,4%, a zdolności przewozowe wzrosły o 3,9% w październiku 2017 r. W porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Zapotrzebowanie na fracht jest teraz o około 3% wyższe niż szczyt osiągnięty po odbiciu kryzysu po kryzysie w 2010 roku. Producenci regionu nadal korzystają z prężnych portfeli zamówień. A główni eksporterzy w Chinach i Japonii zgłaszają rosnące zaległości wspierane częściowo przez silniejszą działalność gospodarczą w Europie.
  • W październiku przewoźnicy z Ameryki Północnej odnotowali wzrost przewozów towarowych o 6,6%. Było to spowolnienie z poziomu 7,4% odnotowanego we wrześniu, ale wciąż przed pięcioletnim średnim tempem wzrostu. Pojemność wzrosła o 3,8%. Siła amerykańskiej gospodarki i dolara amerykańskiego w ostatnich latach pobudziła rynek przewozów towarowych. Dane z US Census Bureau pokazują wzrost importu lotniczego do USA o 11,6% rok do roku w pierwszych dziewięciu miesiącach 2017 roku, w porównaniu do wolniejszego wzrostu zamówień eksportowych o 6,5%.
  • Europejskie linie lotnicze zanotowały wzrost popytu na fracht o 6,4% w październiku 2017 r. Było to wyraźne spowolnienie wzrostu popytu we wrześniu o 10,6%, jednak nadal było powyżej średniej pięcioletniej wynoszącej 9,0%. Pojemność wzrosła o 2,5%. Obawy, że niedawne umocnienie euro mogło mieć wpływ na eksporterów regionu, jeszcze się nie zmaterializowało. Zamówienia eksportowe producentów europejskich rosną w najszybszym tempie od ponad siedmiu lat. Zapotrzebowanie na transport utrzymuje się na bardzo dobrym poziomie na trasach transatlantyckich i jest silne na trasach do iz Azji – po pobudzeniu handlu dzięki środkom stymulującym gospodarkę wprowadzonym przez Chiny.
  • Bliskowschodni przewoźnicy zwiększyli liczbę przewozów z roku na rok o 4,6% w październiku, a pojemność wzrosła o 3,4%. W tym samym czasie wielkość międzynarodowego transportu spadła do 4,7% z 9,2% w poprzednim miesiącu. Ostatnia zmienność wytwarzana przez region w stosunku rocznym dla międzynarodowych przewozów towarowych wynika ze zmian popytu w 2016 r., A nie z wyraźnej zmiany obecnego trendu w ruchu. W rzeczywistości sezonowo modyfikowane międzynarodowe przewozy towarowe nadal rosły w tempie 8-10% w ciągu ostatnich sześciu miesięcy.
  • Latynoamerykańskie linie lotnicze odnotowały wzrost popytu o 7,2% w październiku i wzrost zdolności o 4,4% w porównaniu do tego samego okresu w 2016 r. Wielkość przewozów międzynarodowych wzrosła o 7,7% w tym samym okresie. Jest to prawie dziewięciokrotność pięcioletniej średniej stopy wynoszącej 0,9%. Wzrost popytu odzwierciedla oznaki ożywienia w największej gospodarce regionu, Brazylii. Sezonowo modyfikowane międzynarodowe przewozy towarowe powróciły do ​​poziomów z końca 2014 r.
  • W październiku przewoźnicy afrykańscy odnotowali największy wzrost popytu we wszystkich regionach w ujęciu rok do roku, a wolumen przewozów wzrósł o 30,3%. Pojemność wzrosła o 9,2%. W tym samym czasie międzynarodowy wolumen przewozów towarowych wzrósł o 28,5%. Jest to ponad trzykrotność pięcioletniego średniego tempa wzrostu wynoszącego 9,4%. Popyt został wzmocniony przez bardzo silny wzrost na szlaku handlowym do Azji i z Azji, który wzrósł o ponad 67% w ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy roku. (TC)

źródło: materiały prasowe

Post Comment

%d bloggers like this: