Grupa Lufthansa obsłużyła 14 milionów pasażerów we wrześniu 2019 r
Aktualnosci linie lotnicze

Grupa Lufthansa obsłużyła 14 milionów pasażerów we wrześniu 2019 r

We wrześniu 2019 r. Linie lotnicze Lufthansa Group przewiozły około 14 milionów pasażerów. Daje to wzrost o 2,3 procent w porównaniu z ubiegłym rokiem. Liczba dostępnych miejsc siedzących wzrosła o 2,2 procent w porównaniu do poprzedniego roku, jednocześnie sprzedaż wzrosła o 2,4 procent. Powoduje to współczynnik obciążenia siedzenia 84,7 procent, o 0,1 punktu procentowego wyższy niż w tym samym miesiącu ubiegłego roku.


Łącznie linie lotnicze Grupy Lufthansa przewoziły około 111,6 mln pasażerów w pierwszych dziewięciu miesiącach 2019 r. – nowy rekord w tym okresie. Współczynnik obciążenia siedzeń wynoszący 82,8 procent stanowi również bezprecedensową liczbę w pierwszych trzech kwartałach roku.

Pojemność ładunków wzrosła o 4,1 procent rok do roku, podczas gdy sprzedaż ładunków spadła o 3,6 procent w przeliczeniu na tonokilometry. W rezultacie współczynnik obciążenia ładunku wykazał odpowiednią redukcję, zmniejszając się o 4,7 punktu procentowego do 59,3 procent.

Network Airlines przewozi ponad 10,1 miliona pasażerów

Network Airlines, w tym niemieckie linie lotnicze Lufthansa, SWISS i Austrian Airlines, we wrześniu przewoziły około 10,1 miliona pasażerów – o 3,0 procent więcej niż w poprzednim roku. W porównaniu z poprzednim rokiem dostępne kilometry siedzeń wzrosły we wrześniu o 3,8 procent. Wielkość sprzedaży wzrosła o 4,0 procent w tym samym okresie. Współczynnik obciążenia siedzenia wzrósł o 0,1 punktu procentowego do 84,5 procent w porównaniu z rokiem poprzednim.

W sumie Network Airlines przewoził około 81,9 miliona pasażerów w pierwszych trzech kwartałach 2019 r., O 3,8 procent więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.

Hub w Zurychu ponownie z największym wzrostem liczby pasażerów

We wrześniu największy wzrost liczby pasażerów sieciowych linii lotniczych zanotowano w hubie w Zurychu z 6,8 procent. Liczba pasażerów wzrosła o 4,3 procent w Wiedniu i 1,7 procent w Monachium. We Frankfurcie liczba pasażerów w tym okresie pozostała niezmieniona na poziomie z poprzedniego roku. Oferta bazowa również wzrosła w różnym stopniu: w Monachium o 11,8 procent, w Zurychu o 3,2 procent, w Wiedniu o 1,0 procent, a we Frankfurcie o 0,8 procent.

Lufthansa German Airlines przetransportowało we wrześniu około 6,7 miliona pasażerów, co stanowi wzrost o 1,7 procent w porównaniu z analogicznym miesiącem ubiegłego roku. Wzrost liczby miejsc siedzących o 4,4 procent we wrześniu odpowiada wzrostowi sprzedaży o 4,6 procent. Ponadto współczynnik obciążenia siedzenia był o 84,2 procent o 0,2 punktu procentowego wyższy niż w tym samym miesiącu ubiegłego roku. W sumie w pierwszych dziewięciu miesiącach 2019 r. Lufthansa powitała około 54,6 miliona pasażerów, o 2,8 procent więcej niż rok wcześniej. Wzrost pojemności o 4,1 procent w pierwszych trzech kwartałach został zrekompensowany wzrostem sprzedaży o 5,1 procent, co spowodowało współczynnik obciążenia siedzenia 82,6 procent (+0,8 punktu procentowego).

Eurowings zwiększa wykorzystanie mocy produkcyjnych do 85,6 procent

Eurowings (w tym Brussels Airlines) we wrześniu przewoził około 3,8 miliona pasażerów – około 3,6 miliona na lotach krótkodystansowych i 264 000 na lotach długodystansowych. Oznacza to wzrost o 0,3 procent w porównaniu z rokiem poprzednim. Wrześniowe moce produkcyjne były o 4,3 procent niższe niż w roku poprzednim, a wielkość sprzedaży spadła o 4,0 procent, co spowodowało wzrost współczynnika obciążenia siedzeń o 0,3 punktu procentowego do 85,6 procent.

W przypadku usług krótkodystansowych wydajność spadła o 0,4 procent, a wielkość sprzedaży o 0,6 procent. Powoduje to spadek o 0,2 punktu procentowego współczynnika obciążenia siedzenia o 86,6 procent w porównaniu z wrześniem 2018 roku. Współczynnik obciążenia siedzenia dla usług długodystansowych wzrósł o 1,1 punktu procentowego do 83,2 procent w tym samym okresie, po spadku pojemności o 12,7 procent i 11,5-procentowy spadek wielkości sprzedaży w porównaniu do roku poprzedniego.

W sumie Eurowings (w tym Brussels Airlines) powitał około 29,7 miliona pasażerów na pokładzie w pierwszych dziewięciu miesiącach 2019 r. – o 1,4 procent więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Współczynnik obciążenia siedzenia wzrósł o 0,6 punktu procentowego do 82,8 procent w pierwszych trzech kwartałach. W tym okresie wydajność wzrosła o 0,9 procent, a sprzedaż o 1,7 procent. (TC)

Post Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: