Boeing 737 MAX powraca do służby?
Aktualnosci linie lotnicze

Boeing 737 MAX powraca do służby?

Ostatnio śledziliśmy raporty na temat Boeinga uwzględniające obawy związane z bezpieczeństwem, raporty o utracie udziałów w rynku przez Airbusa. Boeing twierdzi natomiast, że poczynił znaczące postępy w ciągu ostatnich kilku miesięcy w zakresie bezpiecznego powrotu 737 MAX do obsługi lotów.

Boeing wydał dzisiaj komunikat prasowy:

Ponieważ firma kontynuuje współpracę z FAA i innymi globalnymi organami regulacyjnymi nad procesem certyfikacji oprogramowania dla 737 MAX i powiązanymi z tym aktualizacjami szkoleniowymi, Boeing wprowadził także znaczące zmiany w zarządzaniu i działaniach operacyjnych.

Co robimy?

Oprócz udzielania pomocy osobom dotkniętym ostatnimi wypadkami, zespoły z całego Boeinga i nasi partnerzy oraz dostawcy pracują przez całą dobę, aby opracować aktualizacje oprogramowania i przeprowadzić powiązane testy lotów, ulepszyć przyszłe materiały szkoleniowe dla pilotów, zaangażować i poinformować globalne organy regulacyjne, klientów linii lotniczych oraz naszych dostawców. Wspieramy istniejącą flotę samolotów 737 MAX.

• Wsparcie dla rodzin ofiar: Ostatnie dwa tragiczne wypadki nadal obciążają wszystkich w firmie Boeing. Boeing utworzył fundusz pomocy w wysokości 100 milionów dolarów, aby zaspokoić potrzeby rodzin i społeczności osób dotkniętych wypadkami. Pięćdziesiąt milionów dolarów zostało przeznaczone na Boeing Financial Assistance Fund, który ma na celu zapewnienie natychmiastowej pomocy finansowej rodzinom ofiar wypadków. Kenneth Feinberg i Camille Biros, uznani eksperci w zakresie ustanawiania i nadzorowania funduszy kompensacyjnych dla ofiar, zostali zatrudnieni do zaprojektowania i samodzielnego zarządzania Boeing Financial Assistance Fund, który już zaczął zapewniać pomoc rodzinom, których to dotyczy.

• Aktualizacje oprogramowania i testy przeprowadzane podczas lotów: Zaktualizowaliśmy oprogramowanie rozszerzające charakterystyki manewrowania (MCAS) na MAX, dodając trzy dodatkowe warstwy ochrony, które zapobiegną podobnym wypadkom. Do tej pory przeprowadziliśmy ponad 800 lotów testowych i produkcyjnych ze zaktualizowanym oprogramowaniem, łącznie ponad 1500 godzin. Firma robi stały postęp w sprawie drugiej aktualizacji oprogramowania ogłoszonej w czerwcu w celu dodatkowej redundancji komputera sterującego lotem. Około 445 uczestników z ponad 140 klientów i organów nadzoru na całym świecie, w tym FAA, wzięło udział w sesjach symulatorów, aby zapoznać się z proponowaną aktualizacją oprogramowania MCAS. W zeszłym tygodniu firma z powodzeniem przeprowadziła próbny test certyfikacyjny w locie.

• Zaangażowanie klientów i inwestorów: Boeing przeprowadził 20 konferencji na całym świecie z udziałem ponad 1100 uczestników z ponad 250 organizacji, aby pomóc operatorom i finansistom przygotować się do powrotu do pracy. Firma prowadzi również cotygodniowe połączenia techniczne z klientami na całym świecie w celu zapewnienia najwyższej jakości wsparcia i pełnego przygotowania floty do bezpiecznego powrotu do uziemionych maszyn do pracy. Obejmuje to również opracowanie kompleksowego pakietu zasobów szkoleniowych i edukacyjnych. Firma ściśle współpracuje z ponad 900 dostawcami, w celu  zapewnienia stabilności łańcucha dostaw.

• Wsparcie floty 24/7: Boeing zapewnia całodobową obsługę klienta za pośrednictwem globalnego centrum operacyjnego, zapewniając jednocześnie najwyższej jakości wsparcie floty dla linii lotniczych. Zespoły wykorzystują zaawansowane analizy, loty produkcyjne i demonstracje na miejscu, aby przygotować flotę do wprowadzenia do eksploatacji po tym, jak organy regulacyjne zniosą grunt.

Co zmieniliśmy?

Podejmujemy również kroki w celu wdrożenia wcześniej ogłoszonych działań, które zwiększą naszą koncentrację na bezpieczeństwie produktów i usług. Od czasu ogłoszenia zmian 30 września, wprowadziliśmy już zmiany w odpowiedzi na zalecenia Rady Dyrektorów.

• Zarządzanie i nadzór: specjalnie powołany komitet zarządu przeprowadził rygorystyczny, pięciomiesięczny niezależny przegląd zasad i procesów spółki oraz wydał szereg zaleceń, które zostały przyjęte. Wcześniej w tym miesiącu firma ogłosiła również, że jej zarząd oddzielił obowiązki prezesa i dyrektora generalnego, aby umożliwić prezesowi i dyrektorowi generalnemu Boeinga Dennisowi Muilenburgowi skupienie się na prowadzeniu firmy, wywiązaniu się z zobowiązań naszych klientów i wzmocnieniu koncentrujemy się na bezpieczeństwie produktów i usług.

• Zarządzanie bezpieczeństwem i inżynieria: 30 września Boeing ogłosił utworzenie organizacji ds. Bezpieczeństwa produktów i usług, która dokona przeglądu wszystkich aspektów bezpieczeństwa produktów i utrzyma nadzór nad zespołem ds. Badania wypadków i radami ds. Bezpieczeństwa firmy. Nazwano lidera organizacji, a zespół zaczął już działać w nowym formacie. Inne wprowadzone zmiany obejmują dostosowanie funkcji inżynieryjnej, ustanowienie formalnego programu wymagań projektowych, udoskonalenie naszego programu bezpieczeństwa pracy ciągłej, partnerstwo z naszymi klientami linii lotniczych w zakresie projektów kabin lotniczych, które nadal przewidują potrzeby przyszłych populacji pilotów, i poszerzenie zasięgu naszego Boeinga Centrum Promocji Bezpieczeństwa.

• Podjęte dodatkowe kroki: Boeing podjął dodatkowe środki, aby zwiększyć koncentrację na doskonałości operacyjnej i wzmocnić sposób zarządzania bezpieczeństwem w firmie, łańcuchu dostaw i szerszej społeczności lotniczej, starając się zwiększyć globalne bezpieczeństwo lotnicze. Rozszerzyliśmy stosowanie kompleksowego systemu zarządzania bezpieczeństwem i tablic przeglądów bezpieczeństwa w celu ujednolicenia polityki bezpieczeństwa i wymiany najlepszych praktyk, kierowanych przez kierownictwo wyższego szczebla firmy w celu zwiększenia widoczności. Zwiększamy wykorzystanie naszego anonimowego systemu raportowania, aby zachęcić pracowników do zgłaszania potencjalnych problemów związanych z bezpieczeństwem. Boeing podejmuje również dodatkowe środki w celu zaspokojenia rosnącego zapotrzebowania na talenty, zwłaszcza pilotów i techników utrzymania ruchu, poprzez dalsze inwestycje w edukację STEM. Inwestujemy również w takie obszary, jak projektowanie produktów, przyszłe pokłady lotnicze, infrastruktura, regulacje i nowe technologie.

„Kontynuujemy stały postęp w bezpiecznym przywracaniu 737 MAX do serwisu. Nasze zespoły Boeingów niezachwianie angażują się w sprawy naszych klientów i naszych wartości, a wprowadzane przez nas zmiany jeszcze bardziej wzmocnią nasze podejście do bezpieczeństwa w naszej firmie i społeczności lotniczej ”- powiedział Muilenburg. (TC)

Post Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: