Bella Italia w Warszawie
Aktualnosci BIZNES Targi Włochy

Bella Italia w Warszawie

Aż 9 włoskich regionów gościło w tym roku na TT Warsaw (wśród nich m.in. Sardynia, Emilia-Romania, Marche i Umbria), z czego osiem przedstawiło ofertę pod wspólnym szyldem Narodowej Agencji Turystyki Włoskiej ENIT – Italia. Po raz pierwszy w historii tej imprezy Italia wystąpiła z tak dużym stoiskiem, liczącym blisko 400 m2, na którym swoje walory zaprezentowało 150. pod-wystawców. Zadbali o przedstawienie oferty turystycznej, nie zapominając jednak o możliwości spróbowania prawdziwie włoskich smaków. Można było skosztować włoskich serów i wędlin oraz ucieszyć podniebienie wyśmienitymi winami i likierami. A wszystko to przy dźwiękach włoskiej muzyki. Włochy jako Kraj Partnerski 26. edycji targów pokazały mniej znane obszary swojego kraju przekonując, że one również warte są odwiedzenia.


Ambasador Republiki Włoskiej Aldo Amati
“Kiedy wyobrażam sobie kogoś z Was, udającego się do Włoch, chciałbym, żeby każdy mógł przeżyć wyjątkową podróż” – powiedział Ambasador Republiki Włoskiej Aldo Amati podczas uroczystej inauguracji TTWarsaw. -“Włochy znane są z zabytków, muzeów i galerii sztuki, bogactwa kuchni oraz wyśmienitych win, co obok wyjątkowych i różnorodnych krajobrazów usytuowanych w niewielkiej od siebie odległości czyni z naszego kraju wyjątkowe miejsce na świecie. 

 

TT Warsaw 2018
Wszystko to staje się dzisiaj jeszcze łatwiej osiągalne dzięki wznowieniu obecności Narodowej Agencji Turystyki Włoskiej w Warszawie. Połączenia lotnicze z Włochami są liczne, a ich obecne koszty nie są wysokie. Jestem szczęśliwy, że parę tygodni temu przyjechałem do Polski, kraju, który rozwija się bardzo szybko jak na standardy europejskie. Wiem, że wielu Polaków przejawia żywą sympatię do włoskiego stylu życia, i mam zatem nadzieję, że wzrost dobrobytu w Polsce skłoni Was, polscy przyjaciele, do częstszego podróżowania do Włoch – może niekoniecznie stałymi, utartymi szlakami. Istnieje wszak mnóstwo małych miast, mniej znanych, a będących prawdziwymi skarbami, wśród których każdy znajdzie coś dla siebie. My, Włosi, gościnnie witamy turystów, którzy pragną lepiej poznać naszą historię, kuchnię i wina” – dodał.

Gianni Bastianelli, dyrektor generalny Narodowej Agencji Turystyki Włoskiej ENIT
Polska to rynek, na którym nam zależy” – podkreślał na inauguracji Gianni Bastianelli, dyrektor generalny Narodowej Agencji Turystyki Włoskiej ENIT.
– “Od wielu lat w turystyce przyjazdowej znad Wisły odnotowujemy trend wzrostowy. W 2017 r. odwiedziło nas ponad milion Polaków, którzy wykupili u nas przeszło 5 milionów noclegów. W tym roku te liczby będą większe. Dlatego pomimo, że TTWarsaw są mniejszą imprezą niż ITB w Berlinie i WTM w Londynie, zdecydowaliśmy się w tym roku na tak duże stoisko na warszawskich targach, liczące blisko 400 mkw i status kraju partnerskiego” – dodał dyr. Bastianelli.

Alberto Tomba na konferencji „Emilia-Romania”
Włosi na targach zostali wyróżnieni, czego dowodem są aż dwie nagrody. Pierwszą, Grand Prix MTTargi 2018 otrzymał dyrektor Giovanni Bastianelli. Jest to wyróżnienie przyznawane wyjątkowym osobom, od lat wspierającym targi, dowód wieloletniej przyjaźni i uznania.
Homo turisticus – laury za najlepsze i najbardziej profesjonalne stoisko, wspólna nagroda MTTargi i dziennikarzy, też przypadły Włochom za stand zrealizowany w trzech salach stołecznego Pałacu Kultury i Nauki na czwartym piętrze: Broniewskiego, Starzyńskiego i Curie-Skłodowskiej. Pod szyldem ENIT znalazło się aż osiem regionów: Friuli-Wenecja Julijska, Emilia-Romania, cztery regiony środkowej Italii, czyli: Umbria, Abruzja, Lacjum i Marche, wyspa Sardynia oraz najbardziej na południe wysunięta Apulia. Dołączył do nich jedyny przedstawiciel Lombardii – Cremona Hotels, oferujący sieć czterech obiektów 3-4-gwiazdkowych w mieście nad rzeką Pad, która przez wieki była prężnym ośrodkiem lutniczym, a dziś kojarzona jest przede wszystkim ze skrzypcami Stradivariusa. Poza stoiskiem Italia zaprezentował się na targach region Wenecji Euganejskiej.

Wszystkie stoiska regionów zdobiły wielkoformatowe zdjęcia z ich najbardziej charakterystycznych miejsc – na przykład Abruzję ilustrowały plakaty słynnych trabocchi, czyli urządzeń do połowów ryb z brzegu. Dziś w wielu z nich działają restauracje serwujące dania „prosto z morza”. Emilia-Romania odtworzyła mozaikowe sklepienie najcenniejszego zabytku Rawenny, jakim jest Mauzoleum Galli Placydii.

Centrum wydarzeń stanowiła Piazza Italia, czyli Plac Włoski, gdzie tak jak na każdym placu Italii koncentruje się życie danej społeczności: gwarne i pełne wesołości tak charakterystycznej dla Południa. Nie mogło więc zabraknąć baru serwującego aromatyczną kawę i przekąski przyrządzane na bieżąco na zapleczu: panini, tramezzini czy grissini z szynką parmeńską. Na Piazza Italia odbyły się też dwie konferencje prasowe, na które licznie stawili się przedstawiciele największych mediów branżowych.

Alberto Tomba
Do szusowania na stokach, gdzie sam zdobywał szlify – w tym Corno alle Scale zachęcał osobiście pięciokrotny medalista olimpijski Alberto Tomba na konferencji „Emilia-Romania, idealne włoskie miejsce na zimowy wypoczynek i letnie wakacje 2019”. Do odkrycia nowej dla Polaków mety zimowego szaleństwa przekonywał minister turystyki regionu, Andrea Corsini: – Mamy świetną infrastrukturę narciarską, w którą nieustannie inwestujemy – 80 kilometrów szlaków i 50 wyciągów. Narciarstwo i kolarstwo w Emilii-Romanii promował również Davide Cassani prezes APT Servizi (regionalnej Agencji Promocji Turystyki), a zarazem komisarz techniczny kadry narodowej kolarzy szosowych. Cassani, w przeszłości kolarz szosowy, w 1990 r. zajął trzecie miejsce w klasyfikacji generalnej Pucharu Świata. Po części merytorycznej przewidziano pokaz ręcznego robienia makaronu i degustację regionalnych przysmaków. Konferencja miała miejsce pierwszego dnia targów, 22 listopada br.

 

Pokaz wyrabiania tradycyjnego makaronu z regionu Emilia Romania
Dzień później, 23 listopada br. odbyła się wspólna konferencja czterech regionów centralnej części Italii: „Skarby środkowych Włoch: średniowieczne miasteczka, cammini, góry i kulinaria w Umbrii, Abruzji, Marche i Lacjum”.
– “Ministerstwo turystyki i rolnictwa wraz z Regionami, z których Umbria należy do wiodących w tym projekcie stworzyły poniekąd nowy produkt jakim są cammini (szlaki turystyczne poprowadzone na dawnych trasach pielgrzymich)” – powiedziała Antonella Tiranti , Dyrektor Komisji ds. Usług  Turystycznych, Handlu, Sportu i Filmu Regionu Umbria. – “Powstał Atlas Cammini  we Włoszech, które mają cechy i standard zwykłych szlaków turystycznych. Można je przemierzać pieszo, konno, rowerem, a niektóre nawet drogą wodną. Są przygotowane tak, aby zapewnić bezpieczeństwo podróżnym i wyposażone we wszelką niezbędną infrastrukturę: noclegową, gastronomiczną i informacyjną oraz odpowiednio oznakowane. Wszystkie te cammini krzyżują się właśnie na terytorium naszych czterech regionów: Umbrii, Abruzji, Marche i Lacjum, ponieważ większość z nich odwołuje się do tradycji religijnych – nimi wędrowali wielcy święci włoscy kierując się do centrów duchowych, które znajdują się właśnie w naszych regionach: do Rzymu, Loreto, Asyżu” – dodała Tiranti.
Poza terenem targów, w hotelu Polonia Palace, region Umbrii zorganizował też prezentację walorów turystycznych jeziora Trazymeńskiego.

Stefano Zedde, odpowiedzialny za promocję ENIT w Polsce
Włosi aktywnie brali udział w spotkaniach B2B, zaaranżowanych dzięki specjalnej platformie stworzonej na stronie TTWarsaw.
– “Udział w TTWarsaw to dowód na powrót ENIT do Polski w wielkim stylu, czego dowodem jest też uruchomiony przed kilkoma dniami portal kochamitalia.pl” – podkreślał Stefano Zedde, odpowiedzialny za promocję ENIT w Polsce. – “To właśnie poprzez tę stronę będziemy komunikować o naszej bieżącej działalności. Na niej znajdzie się relacja z targów i informacje o kolejnych wydarzeniach, poprzez które chcemy zachęcać do głębszego poznawania Italii, do wyjścia poza główny trakt, jaki znaczą Wenecja, Florencja, Siena i Rzym, aby poznać prawdziwego ducha Italii” – dodał.

Włochy w skrócie
Włochy odwiedza co roku ponad 50 milionów zagranicznych gości. Oznacza to, że zajmują 5 miejsce na świecie pod względem liczby przybywających turystów. Są także jednym z ulubionych kierunków wyjazdowych Polaków. A jak podkreślają przedstawiciele branży turystycznej i przedstawiciele władz włoskich regionów Polacy są jedną z najważniejszych grup docelowych dla Włoch. Kraj jest spadkobiercą wielkiej starożytnej cywilizacji, która dała podstawy dzisiejszej Europie, a o bogatej historii świadczy choćby fakt posiadania największej liczby zabytków wpisanych na listę dziedzictwa kulturowego UNESCO. Urzekają pięknem krajobrazów, poczynając od urokliwych wysp i nadmorskich plaż, aż do alpejskich szczytów. Całości dopełnia wyśmienita kuchnia, sprawiająca, że jest to prawdziwy raj dla smakoszy (TC)

zdjęcia: archiwum redakcji i TT Warsaw

Post Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: